Manager

Manager

«Αν αυτή η κοινωνία του δώσει κάποτε την ευκαιρία να γίνει δήμαρχος θα γράψει ιστορία. Εμπιστεύομαι την ικανότητα και την ηθική του»

ΤΙΤΛΑΚΙΑ

«Η 4ετία που πέρασε, ήταν τιμωρία για το νησί. Αν γνώριζαν οι δημότες σε ποια κατάσταση έχει περιέλθει ο δήμος θα συμφωνούσαν απόλυτα μαζί μου»

«… η παράταξη δεν ήταν έτοιμη για αλλαγές και έδειξε προσκολλημένη στη δική μου πρακτική ενώ φοβήθηκε και την πολιτική της αλλοίωση δεδομένης της προτεινόμενης διεύρυνσης που σε μεγάλο βαθμό επετεύχθη»

«…ήρθαν άνθρωποι από μόνοι τους και είμαι και θα είμαι ευγνώμων για το τίμιο και καθαρό αγώνα που δώσαμε από κοινού»

«Τα μέλη της παράταξής μας είναι ελεύθερα να δράσουν κατά συνείδηση αν και πιστεύω ότι αυτό που έχουν με τη Ρούφα και το «Όραμα και Δράση» δεν θα το βρουν σε όποια παράταξη και να πάνε»

«Η αγάπη για τον τόπο δεν έχει φεγγάρια, δεν ταυτίζεται με καρέκλες και δεν τελειώνει. Για μένα θα τελειώσει μόνο αν πεθάνω.  Θα είμαι παρούσα. Άλλωστε η ολομέλεια της παράταξης αποφάσισε να τηρηθεί το καταστατικό μας που έχει να κάνει με το κινηματικό της χαρακτήρα»

«Τα δημοτικά συμβούλια έχουν καταντήσει απονευρωμένα διακοσμητικά στοιχεία χωρίς πολιτικό περιεχόμενο απομονωμένα από τις κοινωνίες. Κολαούζοι και υποτακτικοί της εκάστοτε εξουσίας»

«Αυτή η δημοτική αρχή έχει εκπαιδεύσει την κοινωνία να χειροκροτεί για το τίποτα. Όποτε οι αξιώσεις της δεν είναι μεγάλες. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι φορές που τα μεγάλα ονόματα- χαρτιά αποδεικνύονται εντελώς  άσχετοι και «λίγοι» όταν ο σοφός λαός τους στείλει στη διοίκηση του δήμου»

«Εύχομαι, αμφότεροι (Θ. Νικηταράς και Γ. Κυρίτσης) να κάνουν το λιγότερο κακό για το νησί. Εύχομαι πραγματικά να μην έχουμε μόνο φωτογραφίες από το πρώτο και λιγότερα πάθη από τον δεύτερο»

Για το διακύβευμα των εκλογών: «Νικηταράς – σύστημα  ή Κυρίτσης  - σύστημα και το νησί με τα συσσωρευμένα προβλήματά του στα αζήτητα! Ακούσατε κάποιον πολιτικό διάλογο; Μια απολίτικη, τετριμμένη διαδικασία με οπαδούς θα είναι οι εκλογές»

«Κρατώ ως θησαυροφυλάκιο την εκτίμηση του κόσμου. Κρατώ ως μάθημα ζωής την προδοσία που είναι η μόνη που ως άνθρωπο με νίκησε. Κρατώ πολλές επιτυχίες που  ανήκουν στον τόπο και κρύβουν ένα κομμάτι της ψυχής μου» απαντά η Ιωάννα Ρούφα, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Όραμα και Δράση» στο ερώτημα του «Σ»,  τι κρατά από την μακρά πορεία της στην αυτοδιοίκηση.

Η κα Ρούφα, μιλά για τους λόγους που οδήγησαν την παράταξή της στην απόφαση μη συμμετοχής στις εκλογές του Οκτώβρη, μιλά για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε όταν την ανέλαβε, με κυρίαρχη την περίοδο που την «κοπάνησε» ο κ. Νικηταράς και που όσοι πριν τον κατηγορούσαν  στη συνέχεια τον ακολούθησαν, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εκείνη η περίοδος ήταν η χειρότερη της ζωή μου. Τέτοια υποκρισία και προδοσία δεν αντέχεται εύκολα. Κατέβαλα προσπάθεια για να μην αλλάξω την κοσμοθεωρία μου και να κρατήσω την οικογένειά μου μακριά από αυτόν τον πόνο. Τότε ήταν που κατέληξα ότι η πιο τρομερή ελληνική λέξη είναι η αξιοπρέπεια».

Επαναλαμβάνει ότι, τα μέλη της παράταξής της είναι ελεύθερα να δράσουν κατά συνείδηση, «αν και πιστεύω ότι αυτό που έχουν με τη Ρούφα και το «Όραμα και Δράση» δεν θα το βρουν σε όποια παράταξη και να πάνε» όπως σημειώνει. Όσο για το «επανιδείν», θέση της είναι πως, «η αγάπη για τον τόπο δεν έχει φεγγάρια, δεν ταυτίζεται με καρέκλες και δεν τελειώνει. Για μένα θα τελειώσει μόνο αν πεθάνω».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, περιγράφει τα «προσόντα» που πρέπει να χαρακτηρίζουν όποιον ή όποια που θέλει να εμπλακεί με τις εκλογές, ενώ για τον τρόπο που επιλέγουμε ποιοι θα μας διοικήσουν, μιλά μεταφορικά λέγοντας: «Ο κόσμος δεν εκτιμά εκείνον που ξέρει να σπέρνει σπόρο, να φυτεύει δέντρο και να παράγει ποιότητα και ποσότητα». Παράλληλα, κάνει λόγο για «υποψηφίους που έχουν προσληφθεί με υπόγειες διαδικασίες και που δεν ντρέπονται να βγουν να ζητήσουν ψήφο από τον κόσμο».

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ερ: Κυρία Ρούφα, ποιος ή ποιοι οι λόγοι που σας οδήγησαν στην απόφαση μη συμμετοχής σας στις εκλογές του Οκτώβρη; Τι έγειρε περισσότερο στη «ζυγαριά»;

Ι.Ρ.: Η έγκαιρη απόφασή μου να παραδώσω την αρχηγία της παράταξης είχε στόχο την απελευθέρωση – ανανέωση δυνάμεων. Μην ξεχνάτε ότι ηγούμαι επί 9 έτη. Ήθελα να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις μιας διευρυμένης  δυναμικής, μιας νικηφόρας προοπτικής. Εντούτοις, η παράταξη δεν ήταν έτοιμη για αλλαγές και έδειξε προσκολλημένη στη δική μου πρακτική ενώ φοβήθηκε και την πολιτική της αλλοίωση δεδομένης της προτεινόμενης διεύρυνσης που σε μεγάλο βαθμό επετεύχθη.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Φραγκούλης, άλλο 2019 δεν αντέχουμε αν κατανοείτε τι υπεστήκαμε τότε.  

Ερ: Υπήρχαν διαφορετικές προτάσεις ή ήταν μονόδρομος;

Ι.Ρ.: Για μένα η μοναδική πρόταση ήταν ο Φραγκούλης που αν αυτή η κοινωνία του δώσει κάποτε την ευκαιρία να γίνει δήμαρχος θα γράψει ιστορία. Εμπιστεύομαι την ικανότητα και την ηθική του.

Ερ: Ξεκάθαρη απάντηση, που δεν επιδέχεται «ερμηνειών». Πάμε παρακάτω. Αντιμετωπίσατε δυσκολίες τα χρόνια που ηγείστε της παράταξης και εάν ναι, ποιες ήταν αυτές;

Ι.Ρ.: Ναι ήταν δύσκολα. Να πρέπει να αναλάβεις μια παράταξη ορφανή, να σου λένε άνθρωποι που εκλέχτηκαν για πρώτη φορά το 2014 «εμείς τώρα τι κάνουμε;».

Να θυμίσω ότι, χάνει τις εκλογές ο Καΐσερλης και αποσύρεται, αναλαμβάνει για τρεις μήνες ο Νικηταράς και την κοπάνησε. Μετά όλοι όσοι κατηγορούσαν τον Νικηταρά προσάπτοντάς του διάφορα κοσμητικά επίθετα, εγκαταλείπουν την συνεπή όπως με χαρακτήριζαν Ρούφα για να ακολουθήσουν εκείνον που τους είχε πουλήσει. Εκείνη η περίοδος ήταν η χειρότερη της ζωή μου. Τέτοια υποκρισία και προδοσία δεν αντέχεται εύκολα. Κατέβαλα προσπάθεια για να μην αλλάξω την κοσμοθεωρία μου και να κρατήσω την οικογένειά μου μακριά από αυτόν τον πόνο. Τότε ήταν που κατέληξα ότι η πιο τρομερή ελληνική λέξη είναι η αξιοπρέπεια. Πίστεψέ με σε σένα μόνο μπορώ να μιλήσω. Έπρεπε όμως να μαζέψω τις δυνάμεις μου και να χτίσω μια παράταξη από την αρχή. Και ήρθαν άνθρωποι από μόνοι τους και είμαι και θα είμαι ευγνώμων για το τίμιο και καθαρό αγώνα που δώσαμε από κοινού. Επίσης, για έναν άνθρωπο που δουλεύει 12ώρα, ξέρεις αγαπητή Άννα, οι μόνες ώρες που μου απομένουν για να ετοιμαστώ για τα δημοτικά συμβούλια είναι οι μεταμεσονύκτιες.

Γνωρίζεις επίσης ότι πάντα λειτουργώ με ευθύνη απέναντι στους δημότες και ό,τι αναφέρω θέλω να είναι απόλυτα διασταυρωμένο και αυτό σημαίνει σκληρή δουλειά.

Ερ: Νομίζω ότι όλοι το γνωρίζουν αυτό ή τουλάχιστον το έχουν αντιληφθεί. Στην ανακοίνωση που εκδώσατε, αναφέρετε ότι, «τόσο τα μέλη όσοι και οι φίλοι της παράταξης ως δημοκρατικοί πολίτες μπορούν να επιλέξουν κατά συνείδηση την ατομική τους στάση και δράση στις επερχόμενες εκλογές». Με δεδομένο ότι, η θητεία της παράταξής σας στο νυν δημοτικό συμβούλιο λήγει στις 31/12/2023, τι προβλέπεται να γίνει στην περίπτωση που κάποιος δημοτικός σας σύμβουλος ή μέλος της παράταξής σας εκλεγεί με άλλη παράταξη; Πώς θα λειτουργήσετε;

Ι.Ρ.: Το εννοούμε. Τα μέλη της παράταξής μας είναι ελεύθερα να δράσουν κατά συνείδηση αν και πιστεύω ότι αυτό που έχουν με τη Ρούφα και το «Όραμα και Δράση» δεν θα το βρουν σε όποια παράταξη και να πάνε. Ξέρεις, ο κύριος Νικηταράς έχει τηλεφωνήσει σε όλα τα μέλη της παράταξής μας και το κάνει πολύ καιρό τώρα.

Παλιά του τέχνη κόσκινο!  Μάλιστα ενώ - πριν από μήνες - του έκλεισα ραντεβού με εν ενεργεία σύμβουλό μας για να του μεταφέρει μια πρόταση για ένα μείζον ζήτημα εκ μέρους της παράταξής και ενώ εγώ καθόμουν στην παραδίπλα καρέκλα όχι μόνο δεν έδωσε καμιά σημασία στο θέμα που του θέσαμε αλλά έκανε πρόταση στο σύμβουλό μου να κατέβει μαζί του!

Ερ: Παραμένω στην ανακοίνωσή σας. Είπατε μια «μαγική» για εμένα λέξη: επανιδείν, δηλαδή, τα ξαναλέμε. Πόσο το πιστεύετε αυτό; Ή για να το θέσω καλύτερα, πόσο εφικτό είναι αυτό με δεδομένη την πολιτική που εφαρμόζεται;

Ι.Ρ.: Ότι λέω το πιστεύω και το νιώθω μέχρι τελευταίας ρανίδας. Η αγάπη για τον τόπο δεν έχει φεγγάρια, δεν ταυτίζεται με καρέκλες και δεν τελειώνει. Για μένα θα τελειώσει μόνο αν πεθάνω.  Θα είμαι παρούσα. Άλλωστε η ολομέλεια της παράταξης αποφάσισε να τηρηθεί το καταστατικό μας που έχει να κάνει με το κινηματικό της χαρακτήρα. Τα δημοτικά συμβούλια έχουν καταντήσει απονευρωμένα διακοσμητικά στοιχεία χωρίς πολιτικό περιεχόμενο απομονωμένα από τις κοινωνίες. Κολαούζοι και υποτακτικοί της εκάστοτε εξουσίας. Έχουμε δουλειά με την κοινωνία για την κοινωνία.

Ερ: Τελικά, για να συμμετάσχει κάποιος ή κάποια σε εκλογές, ποια «προσόντα» πρέπει να έχει; Το ρωτάω αυτό διότι, όπως λέγεται, πρέπει να έχει χρήμα,  «κολλητούς» ή «χορηγούς», αλλά και κομματική στήριξη. Με λίγα λόγια, δεν αρκεί η τιμιότητα και οι αγνές προθέσεις…

Ι.Ρ.: Οι χορηγοί θέλουν ανταλλάγματα παντός είδους, άρα εκ προοιμίου μιλάμε για έναν εξαρτημένο δήμαρχο. Δείτε και τις απευθείας αναθέσεις για να καταλάβετε το επίπεδο της εξάρτησης και της συνδιαλλαγής. Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ακούσαμε για εκδομένα τιμολόγια από το παραμάγαζο – βοθρόλλυμα της ΚΩΑΝ  σε υποψήφιο του κυρίου Νικηταρά. Υποψήφιοι που έχουν προσληφθεί με υπόγειες διαδικασίες και που δεν ντρέπονται να βγουν να ζητήσουν ψήφο από τον κόσμο.

Άννα μου ξέρεις πόσο σημαντικό είναι να πολιτεύεσαι από 1998 και να μην έχεις επιτρέψει να σε ακουμπήσει αυτή η σαπίλα που έχει γίνει πεπατημένη πρακτική;

Ναι, χρειάζονται χρήματα για να κάνεις εκλογές. Γιατί όλο το παιχνίδι είναι επικοινωνιακό. Εμείς το 2019 δώσαμε βαρύτητα στο πρόγραμμά μας ανά κοινότητα. Πρόγραμμα κοστολογημένο και με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Δεν το διάβασε και δεν το εκτίμησε η κοινωνία. Έχει αυτούς που ψήφισε για τους λόγους που τους ψήφισε.

Πάμε τώρα στα προσόντα. Λόγω της αγροτικής μου καταγωγής επίτρεψε μου να μιλήσω μεταφορικά. Ο κόσμος δεν εκτιμά εκείνον που ξέρει να σπέρνει σπόρο, να φυτεύει δέντρο και να παράγει ποιότητα και ποσότητα. Είναι θέμα αξιακού συστήματος και τώρα κυριολεκτώ. Προσόν είναι το πόσο διαχειρίσιμος, είσαι, Προσόν είναι να μην ακουμπάς κανένα πρόβλημα, να μην κάνεις ρήξεις, να φωτογραφίζεσαι,  να ισορροπείς, να κερδίζεις χρόνο, να κάνεις ρουσφέτια παντός είδους π.χ. να καθαρίζεις με το φορτωτή του δήμου το χωράφι του ψηφοφόρου σου όπως μου κατήγγειλαν χθες, να ρίχνεις λάσπη στο πολιτικό σου αντίπαλο, να λες ψέματα, να κρύβεις την αλήθεια, να το παίζεις καλό παιδί ενώ οι πρακτικές σου είναι κακές και ύπουλες , να επιβάλεις στον άλλο να είναι υποψήφιος γιατί με κάτι τον κρατάς, να λες άλλα, να εννοείς άλλα και να κάνεις άλλα, να «αγοράζεις» υποψήφιους και ψήφους. Αυτά είναι προσόντα και εμείς τέτοια δεν διαθέτουμε όπως δεν διαθέτουμε και χρήμα ούτε και χορηγούς.

Ερ: Μπροστά μας έχουμε μια ολόκληρη 5ετία. Υποθετικά μιλώντας, πώς εκτιμάτε ότι θα «προχωρήσει» το νησί α) με δήμαρχο Θ. Νικηταρά β) με δήμαρχο Γ. Κυρίτση;

Ι.Ρ.: Εύχομαι, αμφότεροι να κάνουν το λιγότερο κακό για το νησί. Εύχομαι πραγματικά να μην έχουμε μόνο φωτογραφίες από το πρώτο και λιγότερα πάθη από τον δεύτερο.

Ερ: Θα ήθελα να μου περιγράψετε εν είδει τίτλου, την 4ετία που πέρασε;

Ι.Ρ.:  Τιμωρία για το νησί. Αν γνώριζαν οι δημότες σε ποια κατάσταση έχει περιέλθει ο δήμος θα συμφωνούσαν απόλυτα μαζί μου.

Ερ: Ποιο το διακύβευμα των εκλογών;

Ι.Ρ.: Νικηταράς – σύστημα  ή Κυρίτσης  - σύστημα και το νησί με τα συσσωρευμένα προβλήματά του στα αζήτητα! Ακούσατε κάποιον πολιτικό διάλογο; Μια απολίτικη, τετριμμένη διαδικασία με οπαδούς θα είναι οι εκλογές.

Ερ: Διαπιστώνουμε με πικρία ότι, συμπολίτες μας με όρεξη για προσφορά και όχι για ίδιο όφελος, για την καρέκλα και τον τίτλο δηλαδή, έχουν γυρίσει την πλάτη στην πολιτική. Είναι αναστρέψιμη η κατάσταση ή όχι;

Ι.Ρ.: Υπάρχει μια κατηγορία συμπολιτών μας με μυαλό και ικανότητα που δεν συμμετέχουν στα κοινά γιατί είναι ικανότεροι από αυτούς που μας διοικούν. Αυτοί οι άνθρωποι παράγουν πολιτική για τον τόπο η δε στάση τους είναι συνειδητή και δεν είναι επιλήψιμη δεδομένων των συνθηκών. Σας ξαναλέω. Αυτή η δημοτική αρχή έχει εκπαιδεύσει την κοινωνία να χειροκροτεί για το τίποτα. Όποτε οι αξιώσεις της δεν είναι μεγάλες. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι φορές που τα μεγάλα ονόματα- χαρτιά αποδεικνύονται εντελώς  άσχετοι και «λίγοι» όταν ο σοφός λαός τους στείλει στη διοίκηση του δήμου.

Ερ: Φεύγοντας, έστω προσωρινά θέλω να πιστεύω, από το προσκήνιο της πολιτικής του τόπου μας, τι κρατάτε από την μακρά πορεία σας στην αυτοδιοίκηση;

Ι.Ρ.:  Κρατώ ως θησαυροφυλάκιο την εκτίμηση του κόσμου. Εκατοντάδες τα τηλεφωνήματα που πήρα αυτές τις μέρες. Είμαι περήφανη που δεν θα μπορέσει να βρει κανείς και ποτέ ούτε ένα κόμμα  λάθος στη διαχείριση (που έκανα) του δημοτικού χρήματος και των αποφάσεων που έλαβα. Που δεν πρόδωσα τις αρχές που οι αγρότες γονείς μου μου δίδαξαν και που κατάφερα να κρατήσω την οικογενειακή μου ζωή στο απυρόβλητο. Οφείλω πολλά στον Μιχάλη, στον μοναδικό σύντροφο της ζωή μου, παρότι πάντα μου ασκούσε σκληρή κριτική, αλλά και στην μοναδική μου αδελφή, την Σεβαστή μου.

Κρατώ ως μάθημα ζωής την προδοσία που είναι η μόνη που ως άνθρωπο με νίκησε.

Κρατώ πολλές επιτυχίες που  ανήκουν στον τόπο και κρύβουν ένα κομμάτι της ψυχής μου.  Και επειδή τα κατάφερες να με συγκινήσεις, σου ξαναλέω δεν φεύγω. Είμαι εδώ. Δεν φεύγουμε, είμαστε εδώ για την Κω που μας ενώνει.

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Τα 2 ευρώ το λίτρο ξεπέρασε η τιμή της βενζίνης σε νησιά της Δωδεκανήσου. Στη Κω η αμόλυβδη κυμαίνεται από 2.02 έως 2.12.

Στη Πάτμο και στη Νίσυρο η τιμή της απλής αμόλυβδης αγγίζει τα 2,35 ευρώ όταν η μέση τιμή της πανελλαδικά είναι 1,962 ευρώ το λίτρο.

«Πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι για το «ράλι» των τιμών στη βενζίνη δεν ευθύνονται οι πρατηριούχοι αλλά οι εταιρείες και ο τρόπος που διοχετεύουν το καύσιμο από τις δεξαμενές προς τους βενζινοπώλες. Ήδη έχουμε ένα πλαφόν που ελέγχει τι πουλάμε βάσει Νόμου» τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ Ν. Αιγαίου και στη συνάδελφο Πίτσα Βερβέρογλου ο επί χρόνια πρατηριούχος καυσίμων Ηλίας Μαρίνος, χαρακτηρίζοντας πολύ κακό τον συγκεκριμένο Νόμο τον οποίο καταδικάζει και η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας.

«Σήμερα» πρόσθεσε ο κ. Μαρίνος, «αγοράσαμε στη Κω 2.08 ευρώ το λίτρο την αμόλυβδη  και πουλάμε 2,09 . Στη Νίσυρο  οι συνάδελφοι αγόρασαν 2.29 ευρώ και πουλάνε  2.33 δηλαδή 4 λεπτά πάνω από τη τιμή αγοράς».

«Πρέπει κάποτε να μπει ένα πλαφόν στις εταιρείες που μετράνε τεράστια κέρδη ώστε να μην διαφοροποιούνται καθημερινά οι τιμές ενώ υπάρχει απόθεμα στις δεξαμενές  τους» υπογράμμισε ένας από τους πιο παλιούς ιδιοκτήτες βενζινοπώλες στη Κω αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι, «η κανονική τιμή του καυσίμου είναι 1,2 ευρώ και όλα τα υπόλοιπα είναι φόροι. που προστίθενται στην αξία των καυσίμων».

«Αν μειωθούν οι φόροι και ιδιαίτερα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που μας επιβαρύνουν εδώ και 3-4 χρόνια, είναι εφικτό να υπάρχει μια λογική τιμή των 1,60 -1,70 ευρώ. Θα είναι ζημιά για το δημόσιο η μείωση φόρου κατά 2% είχε δηλώσει ο πρώην υπουργός Α. Γεωργιάδης, γι αυτό και επιδότησε με  50-60 ευρώ τα καύσιμα γιατί δεν ήθελε το αυτονόητο για τα νοικοκυριά, δηλαδή, φθηνό καύσιμο» τόνισε ο Ηλίας Μαρίνος.

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΑΘΜΟΣ  ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Καμπανάκι κινδύνου για την προβληματική πορεία υλοποίησης των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων στην Ελλάδα κρούει η Κομισιόν με την απάντηση που δίνει, δια του Ευρωπαίου Επιτρόπου Πάολο Τζεντιλόνι, σε σχετική ερώτηση που είχε καταθέσει ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης.

Το έργο με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 340 εκ. ευρώ, έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ)  και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ολοκλήρωση των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων σε 700 δημοτικές ενότητες και την ολοκλήρωση 5 Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων. Ωστόσο, βρίσκεται σε στασιμότητα, καθώς όπως επισημαίνουν επιστημονικοί φορείς, όπως ο Σύλλογος Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών, μια σειρά από αστοχίες, αντιφάσεις και καθυστερήσεις στην υλοποίησή του εγκυμονούν κινδύνους για την έγκαιρη ολοκλήρωσή του. Επιπλέον και «σύμφωνα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μέχρι τις 8.6.2023 έχουν συμβασιοποιηθεί μόλις 7 μελέτες, μέγεθος που αποκλίνει σημαντικά από το ορόσημο του 30% των μελετών για το 4ο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με την απόφαση ένταξης του έργου, καθώς και από το ορόσημο του 100% του συνόλου των συμβάσεων για το 4ο τρίμηνο του 2023».

Με δεδομένη την γεμάτη αστοχίες, αντιφάσεις και καθυστερήσεις πορεία υλοποίησης του πολεοδομικού σχεδιασμού, ο επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ρωτούσε την Κομισιόν «εάν είναι ενήμερη για τις μεγάλες καθυστερήσεις αυτές», «με ποιο τρόπο προτίθεται να διασφαλίσει την ομαλή εξέλιξη και την έγκαιρη ολοκλήρωση της πολεοδομικής μεταρρύθμισης των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων μέχρι και την έκδοση των σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων», αλλά και «ποιες είναι οι προβλέψεις - υποχρεώσεις από την παραλαβή των μελετών μέχρι την έκδοση των οικείων Προεδρικών Διαταγμάτων που θα πραγματοποιηθούν εκτός των χρονικών ορίων του ΤΑΑ».

Επιβεβαιώνοντας τις μεγάλες καθυστερήσεις, ο Επίτροπος Τζεντιλόνι αναφέρει πως «μέχρι στιγμής, οι ελληνικές αρχές έχουν υποβάλει στην Επιτροπή το τρίτο αίτημα πληρωμής» για το οποίο «η Επιτροπή βρίσκεται στη διαδικασία αξιολόγησης του εν λόγω αιτήματος». Παράλληλα, υπογραμμίζει πως «η μεταρρύθμιση θα θεωρηθεί ότι έχει ολοκληρωθεί εάν ολοκληρωθούν τοπικά πολεοδομικά σχέδια σε 700 δημοτικές ενότητες, καθώς και πέντε ειδικά πολεοδομικά σχέδια», με ενδεικτική ημερομηνία ολοκλήρωσης στις 31 Δεκεμβρίου 2025. Τέλος, ο Ευρωπαίος Επίτροπος προσθέτει πως «η Επιτροπή διατηρεί τακτική εργασιακή επαφή με τις ελληνικές αρχές για την παρακολούθηση της προόδου όσον αφορά την εφαρμογή της εν λόγω μεταρρύθμισης και για τη συζήτηση τρόπων μετριασμού πιθανών κινδύνων και επίλυσης τυχόν ζητημάτων που ενδέχεται να προκύψουν».

Ακολουθούν πλήρεις η απάντηση και η ερώτηση:


Απάντηση του κ. Gentiloni
εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
 
Η πρωτοβουλία «Εκπόνηση πολεοδομικών σχεδίων σε εφαρμογή της μεταρρύθμισης της πολεοδομικής πολιτικής» περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων δράσεων, α) την εκπόνηση τοπικών πολεοδομικών σχεδίων και β) την εκπόνηση ειδικών πολεοδομικών σχεδίων με ενδεικτική ημερομηνία ολοκλήρωσης στις 31 Δεκεμβρίου 2025. Τα ενδιάμεσα ορόσημα αριθ. 27 και αριθ. 28 αποτελούν μέρος της τρίτης και της πέμπτης αίτησης πληρωμής αντίστοιχα. Η τρίτη αίτηση πληρωμής υποβλήθηκε από την Ελλάδα στις 16 Μαΐου 2023. 
Απαντώντας στις ερωτήσεις του κ. βουλευτή: 
1. Μέχρι στιγμής, οι ελληνικές αρχές έχουν υποβάλει στην Επιτροπή το τρίτο αίτημα πληρωμής, συμπεριλαμβανομένου του ορόσημου αριθ. 27, το οποίο συνίσταται στην κοινοποίηση της ανάθεσης για το 30 % των συμβάσεων για τα υποέργα που περιλαμβάνονται στη μεταρρύθμιση. Η Επιτροπή βρίσκεται ακόμη στη διαδικασία αξιολόγησης του εν λόγω αιτήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ορόσημα αριθ. 27 και αριθ. 28 δεν απαιτούν την υπογραφή των συμβάσεων, αλλά την κοινοποίηση της απόφασης ανάθεσης.
2. Η Επιτροπή διατηρεί τακτική εργασιακή επαφή με τις ελληνικές αρχές για την παρακολούθηση της προόδου όσον αφορά την εφαρμογή της εν λόγω μεταρρύθμισης και για τη συζήτηση τρόπων μετριασμού πιθανών κινδύνων και επίλυσης τυχόν ζητημάτων που ενδέχεται να προκύψουν. 
3. Η Επιτροπή υπενθυμίζει ότι τα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση των μέτρων που ορίζονται στις αποφάσεις του Συμβουλίου για την έγκριση των σχεδίων είναι απλώς ενδεικτικά. Η μεταρρύθμιση θα θεωρηθεί ότι έχει ολοκληρωθεί εάν ολοκληρωθούν τοπικά πολεοδομικά σχέδια σε 700 δημοτικές ενότητες, καθώς και πέντε ειδικά πολεοδομικά σχέδια.

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-001994/2023
προς την Επιτροπή
Άρθρο 138 του Κανονισμού
Δημήτριος Παπαδημούλης (The Left)

Θέμα: Πορεία υλοποίησης των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Το έργο «(Sub.1) Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΤΠΣ) — (Sub.2) Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΕΠΣ)» έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ)[1]με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 340 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ολοκλήρωση των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων σε 700 δημοτικές ενότητες και την ολοκλήρωση 5 Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων. Επιστημονικοί φορείς, όπως ο Σύλλογος Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών, επισημαίνουν αστοχίες, αντιφάσεις και καθυστερήσεις που δημιουργούν συνθήκη στασιμότητας στον χωρικό σχεδιασμό και ενδεχόμενους κινδύνους στην έγκαιρη ολοκλήρωσή του[2]. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επιβεβαίωσε ότι μέχρι τις 8.6.2023 έχουν συμβασιοποιηθεί μόλις 7 μελέτες[3]. Το μέγεθος αυτό αποκλίνει σημαντικά από το ορόσημο του 30 % των μελετών για το 4ο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με την απόφαση ένταξης του έργου, καθώς και από το ορόσημο του 100 % του συνόλου των συμβάσεων για το 4ο τρίμηνο του 2023.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1) Είναι ενήμερη για τις μεγάλες καθυστερήσεις που θέτουν σε κίνδυνο την επιτυχή ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού, με ορόσημο το 4ο τρίμηνο του 2025;

2) Με ποιον τρόπο προτίθεται να διασφαλίσει την ομαλή εξέλιξη και την έγκαιρη ολοκλήρωση της πολεοδομικής μεταρρύθμισης των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων μέχρι και την έκδοση των σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων;

3) Ποιες είναι οι προβλέψεις - υποχρεώσεις από την παραλαβή των μελετών μέχρι την έκδοση των οικείων Προεδρικών Διαταγμάτων που θα πραγματοποιηθούν εκτός των χρονικών ορίων του ΤΑΑ;

Πηγή: Η Εφημερίδα των Συντακτών

Παρασκευή, 11 Αύγουστος 2023 10:00

Χαρίζουν ΚΑΙ τα δάση…

Τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην ενεργή διαχείριση των δασών πρότεινε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης

Ξεκάθαρη πλέον η θέση της κυβέρνησης του Κ. Μητσοτάκη δια στόματος του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Για του λόγου το αληθές, παραθέτουμε ρεπορτάζ του «Οικονομικού Ταχυδρόμου»: 

«Σκυλακάκης στο CNN: Συμμετοχή ιδιωτών στη διαχείριση των δασών

Τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην ενεργή διαχείριση των δασών πρότεινε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης.

Με δηλώσεις του στο CNN ο υπουργός περιέγραψε την κατάσταση στην Αττική με τις πυρκαγιές και τόνισε πως «απαιτούνται χρηματικοί πόροι και συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα και των αγορών για τον καθαρισμό των δασών».

Μάλιστα, όπως σημείωσε, «χρειαζόμαστε τον ιδιωτικό τομέα, πρέπει να αξιοποιήσουμε την καύσιμη ύλη που έχει συγκεντρωθεί στα δάση εδώ και δεκαετίες: Είτε για βιοκαύσιμα, είτε για ενέργεια είτε για προϊόντα ξύλου».

Αλλαγή τρόπου πρόληψης

Σύμφωνα με τον κ. Σκυλακάκη απαιτείται αλλαγή του τρόπου πρόληψης των δασών «διαφορετικά θα χάσουμε τα δάση».

«Πρέπει ο ιδιωτικός τομέας να γίνει μέρος της πολιτικής μας. Είναι ανάγκη να εμπλακεί ώστε να βγει η καύσιμη ύλη (σ.σ. βιομάζα) από τα δάση και να αξιοποιηθεί από την αγορά».

Ο ίδιος εξήγησε πως τόσο στη Μεσόγειο όσο και στις ΗΠΑ το μεγάλο πρόβλημα είναι η βιομάζα που έχει συσσωρευτεί στα δάση και μετατρέπει τις φωτιές σε μέγα-πυρκαγιές. «Η κλιματική κρίση είναι εδώ», τόνισε σε άλλο σημείο «και δίνουμε μάχες απέναντι στις πυρκαγιές. Στην Ελλάδα είχαμε δύο κύματα καύσωνα που ευνόησαν την εκδήλωση των πυρκαγιών.

Υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα έχει αυξήσει τα πυροσβεστικά αεροσκάφη, τα ελικόπτερα και πυροσβέστες. Δαπανήσαμε 150 εκ. ευρώ τα δύο χρόνια για την πρόληψη των δασών. Γίνεται προετοιμασία ανοίγουμε αντιπυρικές ζώνες και λαμβάνουμε και άλλα προληπτικά μέτρα».

Ενεργή διαχείριση

Ο κ. Σκυλακάκης μίλησε για την «ανάγκη ενεργής διαχείρισης των δασών με την ανάμειξη και του ιδιωτικού τομέα».

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, με τον τρόπο αυτό, δηλαδή τη συμμετοχή της αγοράς στον καθαρισμό των δασών, την αξιοποίηση της καύσιμης ύλης, ο δημόσιος τομέας συγκεντρώνει περισσότερους πόρους που μπορούν να διατεθούν στην πρόληψη και την αντιμετώπιση των πυρκαγιών.

Επιδοτήσεις για τον καθαρισμό και την αξιοποίηση της βιομάζας

Η βιομάζα

Ο κ. Σκυλακάκης επανήλθε σήμερα στο θέμα και με δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 τόνισε ότι «δεν υπάρχει σήμερα πλήρης διαχείριση της δασικής βιομάζας στη βάση των μελετών που υπάρχουν».

Ο υπουργός μιλώντας και σε διεθνή μέσα ενημέρωσης πριν από περίπου 15 ημέρες επισήμανε ότι τα δάση στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο έχουν συγκεντρώσει για δεκαετίες βιομάζα, καύσιμη ύλη, η οποία υπό συνθήκες καύσωνα και σε συνδυασμό με την εκδήλωση μία φωτιά πυροδοτούν τις υπερ-πυρκαγιές (mega fires).

Άρα κατά τον ίδιο για να σωθούν τα δάση θα πρέπει να καθαριστούν αλλά με μία οργανωμένη και ενεργή διαχείριση.

Στις δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 ο κ. Σκυλακάκης σημείωσε ότι «θα πρέπει να βοηθήσουμε αυτή τη δραστηριότητα, της απομάκρυνσης μέρους της βιομάζας από τα δάση. Τη δραστηριότητα αυτήν την ασκούν οι δασικοί συνεταιρισμοί αλλά μπορεί να αναπτυχθεί και μία νέα οικονομική δραστηριότητα από τον ιδιωτικό τομέα. Μέρος της βιομάζας που θα βγαίνει από τα δάση θα αξιοποιείται στη συνέχεια για προϊόντα ξύλου, βιοκαύσιμα και άλλες χρήσεις».

Οι επιδοτήσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, το σχέδιο που ετοιμάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και θα είναι σε θέση να παρουσιάσει στις αρχές του φθινοπώρου προβλέπει την παροχή κινήτρων.

Δηλαδή τη χορήγηση επιδοτήσεων σε δασικούς συνεταιρισμούς και εταιρείες για τον καθαρισμό των δασών.

Πιστοποίηση και αυστηρές προϋποθέσεις

Αλλά αυτό θα γίνεται με αυστηρές προϋποθέσεις. Όπως αναφέρουν αξιωματούχοι του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι επιχορηγήσεις θα δίνονται για πιστοποιημένη βιομάζα. Με πιο απλά λόγια αυτοί που αναλαμβάνουν να καθαρίζουν τα δάση και να απομακρύνουν την καύσιμη ύλη θα πρέπει πιστοποιημένα να παραδίδουν τις ποσότητες για άλλη χρήση: «Και όχι αυτή να φεύγει για την Αλβανία ή τη Βουλγαρία…», όπως τονίζουν στον ΟΤ οι ίδιοι αξιωματούχοι.

Άρα το σύστημα πιστοποίησης για τη χορήγηση της επιδότησης θα περιλαμβάνει και τους απολήπτες της βιομάζας που φεύγει από τα δάση.

Τη δραστηριότητα αυτή συνήθως ασκούν δασικοί συνεταιρισμοί, οι οποίοι υπάρχουν και ασχολούνται με τον καθαρισμό των δασών που βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα.

Αυτοί οι δασικοί συνεταιρισμοί για να επιχορηγηθούν δεν θα αρκεί μόνο η πιστοποίηση της δραστηριότητας τους και της παράδοσης της βιομάζας σε επιχειρήσεις που θα αξιοποιούν την ύλη για την παραγωγή άλλων προϊόντων θα πρέπει να αναλαμβάνουν και τον καθαρισμό δασών στη Νότια Ελλάδα. Το όφελος τους θα είναι η αποκόμιση περισσότερων εσόδων από την πώληση μεγαλύτερων ποσοτήτων βιομάζας στην αγορά.

Αντιπλημμυρικά έργα

Ο κ. Σκυλακάκης τόνισε πως το προαναφερόμενο σχέδιο θα παρουσιαστεί στις αρχές του Φθινοπώρου.

Με τις δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 υπογράμμισε επίσης πως αυτό που προέχει τώρα είναι η υλοποίηση των αντιπλημμυρικών έργων στις δασικές περιοχές που κάηκαν. Κι έπειτα οι αναδασώσεις με τη βοήθεια του ιδιωτικού τομέα.

Πηγή: Ο.Τ.


 

Την στήριξη της στον Δήμαρχο Θεοδόση Νικηταρά και την υποψηφιότητα της στο ψηφοδέλτιο της «Ισχυρή Κως», εξέφρασε η Σούλα (Διονυσία) Ελευθερίου από την Αντιμάχεια.

Με γνώση των προβλημάτων, με προτάσεις αλλά πάνω από όλα με διάθεση να δουλέψει για να πάει ο τόπος μπροστά, ο Φάνης Χατζημανώλης καταθέτει την υποψηφιότητά του.

Έναν ακόμη δραστήριο συμπολίτη μας, τον Στέφανο Χαρτοφίλη, με άποψη και θέσεις για τα τοπικά ζητήματα, υποδέχτηκε σήμερα ο Δήμαρχος Θεοδόσης Νικηταράς, στην παράταξη της «Ισχυρή Κως». 

Νέος, επιχειρηματίας, ενεργός πολίτης, Πρόεδρος του ΑΙΟΛΟΥ Κεφάλου, με ευαισθησία για τον τόπο μας και τους ανθρώπους του μιλά ξεκάθαρα, όχι μόνο για το χωριό του αλλά για το νησί και τις απαιτήσεις των συμπολιτών του:

Το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας Δήμου Κω, ανακοινώνει Έκτακτο Δελτίο Πρόβλεψης Υψηλού Κινδύνου Πυρκαγιάς για αύριο Τετάρτη 9-08-2023.

Αφιέρωμα στη μνήμη του εκλιπόντος Βασίλη Χατζηβασιλείου δικηγόρου- ιστορικού- συγγραφέα διοργανώνει ο Πνευματικός Όμιλος Κώων Ο Φιλητάς και η Ένωση Κώων Αθηνών Ο Ιπποκράτης