Manager

Manager

Δύσκολες στιγμές στη Ρόδο. Είμαστε εκεί, δίπλα τους, με την παρουσία μας, με το νοιάξιμο και την αγωνία μας ως κοινωνία, με τις δράσεις μας. Πράττουμε το αυτονόητο, όπως η συνείδηση όλων μας επιτάσσει.

Είναι φυσιολογικό να μιλήσουμε για απουσίας πολιτικής ή για πολιτική καταστροφών.
Α. Με θλίψη και αγανάκτηση παρακολουθούμε τη καταστροφή της Ρόδου από την πυρκαγιά που μαίνεται εδώ και 5 μέρες! Δεν είναι η πρώτη φορά! Ηταν και πέρυσι! Ηταν και προφέρσου! Μαθαίνουμε για τις καταστροφές από τον διεθνή τύπο που έχει την πυρκαγιά στις πρώτες του σελίδες. Είναι προμετωπίδα του παγκόσμιου τουρισμού. Εκεί καίγονται σπίτια και ξενοδοχεία! Γιατί; Πέρα από τον πρωθυπουργό που τα φορτώνει όλα στην κλιματική αλλαγή και υπόσχεται αποζημιώσεις, φρικτές είναι και οι δηλώσεις των τοπικών παραγόντων. Ο κ. Περιφερειάρχης μιλά σαν δημοσιογράφος που μας πληροφορεί για την έκταση του προβλήματος σαν να μην έχει αρμοδιότητες!. Ο δήμαρχος Ρόδου μιλά σαν εξωτερικός συνεργάτης που δεν έχει ευθύνες. Ο Δήμαρχος Κω μιλά σαν ‘’ο μεγάλος εν αναμονή βοηθός’’ που θα στείλει βοήθεια όταν του ζητηθεί! Οταν το νησί καίγεται! Όταν άνθρωποι και περιουσίες καταστρέφονται. Η οικονομική ζημιά τεράστια. Η περιβαλλοντική υποβάθμιση ανυπολόγιστη. Το ερώτημα είναι:
---Με δεδομένες τις συνθήκες και τις πρόσφατες εμπειρίες τι σχέδιο πρόληψης υπήρχε στην Ρόδο;
---Τι σχέδιο προστασίας υπήρχε;
---Αν υπήρχε σχέδιο γιατί δεν εφαρμόστηκε;
---Αν εφαρμόστηκε τότε γιατί απέτυχε και που απέτυχε;
---Τι πρέπει να αλλάξουμε;
---Που και πως επιμερίζονται οι ευθύνες;
---Το μέγεθος της καταστροφής αποδεικνύει ότι το μοντέλο επιμερισμού ευθυνών και αρμοδιοτήτων και πράξεων για τις αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ! Σε αυτά τα ερωτήματα έπρεπε να απαντούν ο κ. Πρωθυπουργός. Ο κ. Περιφερειάρχης. Ο κ. Δήμαρχος. Οι βουλευτές του Νομού. Σιωπούν όλοι όταν οι τοπικές δημόσιες υπηρεσίες αποδυναμώνονται χρόνο με τον χρόνο (δασική, πυροσβεστική, ΕΚΑΒ, αλλά και αποδυνάμωση τοπικών κοινοτήτων και περιορισμό της λαϊκής συμμετοχής). Είμαστε στο έλεος των φυσικών καταστροφών! Είναι φυσιολογικό να μιλήσουμε για απουσίας πολιτικής ή για πολιτική καταστροφών. Την Ρόδο θα ακολουθήσει και η Κως! με μαθηματική ακρίβεια!
Β. Θα περιοριστούμε στα του οίκου μας. Ο Δήμος Κω δεν έχει θεσμοθετημένα δικά του σχέδια δράσης σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Στο παρελθόν έγινε μελέτη σχεδίου αντισεισμικής προστασίας με την συνεργασία του πανεπιστημίου Αθηνών (κ. Λέκκας) 2006-10 που δεν εφαρμόστηκε. Στον σεισμό του 2017
είδαμε να γίνονται όλα κατόπιν ‘’συνεννόησης Δημάρχου και υπεύθυνου της ‘’Πολιτικής Προστασίας’’ (ΠΠ) και φυσικά υπήρξε σύγχυση και αναποτελεσματικότητα που βαφτίστηκε case study!!! . Η ετήσια κρατική χρηματοδότηση των 71.000 ευρώ για την Κω (των 40.000 κάτοικων των 300 km2 δηλ. 2 ευρώ ανά άτομο!!!) είναι ασήμαντη! Δεν αρκεί αλλά και δεν απορροφείται από το τμήμα της ΠΠ. Η νομοθεσία δεν αφήνει περιθώρια αυτόνομης πολιτικής αγορών και πωλήσεων στην ΠΠ. Λόγω των γενικότερων στενών οικονομικών του Δημου η ’Πολιτική Προστασία’ αδυνατεί να χρηματοδοτήσει ενεργητική τοπική πολιτική πολιτικής προστασίας. Δεν χαράζει αυτοτελή παρέμβαση! Δεν οικοδομεί σχέσεις εμπιστοσύνης και επαγγελματισμού με τους εθελοντές! Απλά ακολουθεί τα γεγονότα και προσπαθεί να μπαλώσει και να αιτιολογήσει την υποτίμηση των κοινωνικών αναγκών πρόληψης, προστασίας και στήριξης των πληγέντων στις περιπτώσεις εκτάκτων γεγονότων των φυσικών καταστροφών. Προσφέρει άλλοθι στην κυβερνητική πολιτική και στην δημοτική αδυναμία. Η νεοφιλελεύθερη κυβερνητική πολιτική επιβάλλει την ελαχιστοποίηση των δαπανών για κοινωνική πρόνοια, πρόληψη και την προστασία! ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ: η παρουσία της περιφέρειας γίνονταν αισθητή μόνο μέσω των χορηγιών του εκάστοτε κ. περιφερειάρχη και μέσω της γνωστής στα χαρτιά ΕΤΕΡΠΡΟΦΥΚΑ η οποία περιορίζεται σε αγορές 2 μηχανημάτων τα τελευταία 20 χρόνια για όλο το νησί της Κω. .
 
Ν. Μυλωνάς

«Αγαπητέ Δήμαρχε

Με θλίψη και αγωνία παρακολουθεί το Πανελλήνιο και όχι μόνο, την τραγωδία από την

πύρινη λαίλαπα που κατακαίει για 6η μέρα το όμορφο νησί μας, τη Ρόδο.

Ευχόμενοι όλοι να τελειώσει σύντομα αυτή η κόλαση που ζει το νησί και οι

συμπατριώτες μας, θεωρώ ότι θα ήταν φρόνιμο, σε μία συνέντευξή σας να ενημερώσετε

την τοπική μας κοινωνία σχετικά με τις ενέργειες και το σχεδιασμό που έχει ο Δήμος μας

για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών.

Πιστεύω ότι αυτό θα βοηθήσει τον Κώο  Πολίτη να νοιώσει περισσότερο ασφαλής.

Με εκτίμηση

Νίκος Κανταρζής

Περιφερειακός Σύμβουλος  ΠΝΑΙ»

Το κείμενο αυτό είχε γραφτει, περισσότερο ως παρατήρηση παρά ως κριτική. Μέσα στην τραγική συγκυρία της πυρκαγιάς που καίει για μέρες τωρα την χώρα και στην γειτονικη μας Ροδο έχει πάρει ανεξέλεγκτη κατάσταση, είναι άκαιρο να μιλάμε για πολιτιστικές εκδηλώσεις. Προφανώς, τόσο η ατομική ευθύνη στην πρόληψη αναλογικά, όσο και η πολιτική ευθύνη στην συνολική διαχείριση τετοιων φαινομένων στην τρέχουσα κλιματική αλλαγη, είναι εκφράσεις  κοινωνικοπολιτικού πολιτισμού. Παρόλα αυτά, ο σχολιασμός  διατηρεί μια επικαιρότητα για συγκριτική αξιολογηση  με στόχο αποκλειστικά τις εφικτές βελτιωτικές αλλαγές .

Το καλοκαιρινό Πρόγραμμα των καλλλιτεχνικών εκδηλώσεων στις τουριστικές κυρίως περιοχές, δίνει την δυνατότητα  ψυχαγωγίας  ντόπιων και ξενων επισκεπτών καθώς και και αναδειξης τοπικών πολιτιστικών λαογραφικών στοιχείων καθε περιοχής. Χαιρόμαστε να βλέπουμε τη δουλειά των τοπικών πολιτιστικών φορέων, των  παιδιών μας  στα σχολεία τους, τις καλλιτεχνικές δημιουργίες  ταλαντούχων συμπολιτών μας  ή τις  ανά διαστήματα  επαναλαμβανόμενες  μουσικές εκδηλώσεις με τοπικούς καλλιτέχνες που αποτελουν πάντα την  σίγουρη  εφεδρική πρόταση. Χαιρόμαστε επίσης να μετέχουμε σε πανηγύρια και εσπερινούς σε εξωκκλήσια, παρότι το λιβανι κατατροπώνεται από την τσίκνα των φαγητών, που αποτελεί αναπόσπαστη πρό(σ)κληση στην επισήμανση: «θα ακολουθήσει  παραδοσιακό πανηγύρι μετά την  θεία λειτουργία». Η παράδοση όλα τα υπομένει όλα τα συγχωρεί , για να παραφράσουμε τον Δημ. Λάγιο. Προφανώς δεν είναι η έλλειψη γνώσης ή προτάσεων στα αρμόδια όργανα που καθορίζουν το καλλιτεχνικό επίπεδο  κάθε προγράμματος εκδηλώσεων. Το οικονομικό είναι βασικό πρόβλημα στην επιλογή.Είναι όμως το μοναδικό; Τα φεστιβάλ που έχουν καθιερωθεί σε τόσα μέρη της χώρας , είναι ένας σημαντικός θεσμός καλλιτεχνικής δημιουργίας και εξωστρέφειας κάθε τόπου, που δεν έχει αποκλειστικά τουριστική ή ψυχαγωγική αξία.Ας μείνουμε μόνο στα γύρω νησιά μας : φεστιβάλ οικολογικού  ντοκυμαντέρ Ρόδου, ερασιτεχνικών θιάσων Σύρου, φεστιβάλ λύρας στην Κάσο,  κιν/κού εργαστηρίου Νισύρου, μουσικό φεστιβάλ  Αστυπάλαιας, φεστιβάλ τριων φεγγαρών στην Λέρο, ο ετήσιος θεσμός «το ποκίνημα των σφουγγαράδων» στην Κάλυμνο, φεστιβάλ βυζαντινής μουσικής  Πάτμου κ.α. Χωρίς σχόλια παρατίθενται ενδεικτικές εκδηλώσεις.

1. Δήμος Νισύρου

Α.Μουσικές εκδηλώσεις :Goran Bregovic , Κλεον.Δεμίρη, Ε. Βιτάλη, Παναγ.Μάργαρης, Γ. Αγγέλακας, Ε.Τσαλιγοπούλου,Π. Παπαδοπούλου, Γ.Μαργαρίτης, Ε.Ζουγανελη, Αδελφοι Στρατάκη,  Moses Remox-Indie Rock ,Mr Egglemons  &TheHeadfish   Folk Rock ,Ε.Αρβανιτάκη κ.α.

Β.Κινηματογραφικες εκδηλώσεις: Εβδομάδα προβολής ταινιών ( «Ηφαιστειαδα 2023»)

γ.Εκδηλώσεις πολιτικού και πολιτιστικού λόγου:  «Διάλογοι της Νισύρου» μικρή σύνοδος (τριήμερο): Εκπρόσωποι της Ελληνικής Κυβέρνησης, πολιτικοί και ακαδημαϊκοί, αναλύουν και πραγματεύονται θέματα όπως: Ενεργειακή μετάβαση, Νησιωτικότητα και Ψηφιακή Μεταρρύθμιση,Νησιωτική Ελλάδα: Μονοπάτια Φύσης και Πολιτισμού

2.Δήμος Λέρου

Το Προγραμμα  εξαιρετικής ποικιλιας   πολιτιστικων εκδηλωσεων του Δημου  για το καλοκαιρι  συμπεριλαμβανει πληθος  καλλιτεχνικων, λαογραφικων, πολιτιστικων εκδηλωσεων σε καλαισθητη εκδοση 32 σελιδων, ( ηλεκτρ/κή διευθυνση WWW.LEROW .GR)

3.Δήμος  Πάτμου

Α. Κινηματογραφικο Φεστιβαλ Aegean film festival-ήδη τρεχει

Β.Φεστιβάλ Κλασικης μουσικης με ορχήστρες απο Ιταλία (Αυγουστο)

Γ.Φεστιβάλ Εκκλησιαστικής –Βυζαντινής  Μουσικής –Θεσμος πλεον στο νησί (Αυγουστο-Σεπτέμβριο

(Για αποφυγή  συσχετίσεων μεγέθους Δήμου, παρότι  δεν αποτελούν και τεκμηριωμένον αντίλογο, δεν αναφέρονται προγράμματα  μεγαλύτερων νησιών, έκδηλα  διαφορετικών  κριτηρίων επιλογής:  Δημος Ρόδου,Ναξου,  Σύρου κλπ (βλέπε ιστοσελίδες)

          Θα ήταν ενδιαφέρον να αναζητηθούν  από τους αρμόδιους ,τρόποι  καθιέρωσης και στο νησί μας  ενός καλλιτεχνικού σταθερού θεσμού. Είχε ξεκινήσει πριν χρόνια  το κιν/κό φεστιβάλ ιατρικών ταινιών της  με καλλιτεχνική επιμέλεια  της αείμνηστης Λουκίας Ρικάκη, ακολούθησε η προσπάθεια για το φεστιβάλ Φιλαρμονικών,  με την φροντίδα του άξιου  Μαέστρου μας κ.Θ.Πουλιού και σταμάτησαν  είτε για  το κόστος είτε για διαφορετική πολιτιστική πολιτική. Ακόμη και οι Αυγουστιάτικες Πανσέληνοι σε εμβληματικά  αρχαιολογικά μέρη, ανεστάλησαν.  Θα ήταν ευχής έργο να γίνουν από τον Δήμο προσεγγίσεις συνεργασίας για δημιουργία ενός ετήσιου θερινού καλλιτεχνικού θεσμού με τοπικό προφίλ , πέρα από τα γνωστά κι επαναλαμβανόμενα  δρώμενα :Π.χ. με το νέο δρατήριο Δ.Σ. του  ΔΙΙΚ  για δημιουργία ενός πολιτιστικού  θεσμού που θα απευθύνεται σε όλη την τοπική κοινωνία , όχι μόνο στο ιατρικό σώμα, με την  διαχρονικά παρούσα και δραστηρια ΚΙΛΕΚΩ ή έστω σε συνεννοηση με γειτονικούς δήμους  για μεταφορά σχημάτων,  εξαντλώντας  προσπάθειες  και προς τους  τουριστικούς   οικονομικούς παράγοντες, που νοιάζονται (;) για τις  εντυπώσεις των ξένων πελατών τους σχετικά με τις εικόνες που μεταφέρουν απο τον τόπο διακοπών τους.

         Η εποχή που το μπουζούκι και  το συρτάκι, μαζί με το ελληνικό νησιωτικό φολκλόρ  ήταν η κύρια πρόταση  καλλιτεχνικής ατραξιόν  στους  τουρίστες, έχει (ευτυχώς!) περάσει. Αλλά και ανάμεσα στους  ντόπιους, οι περισσότεροι συμφωνούν  ότι το επιχείρημα «αυτά θέλει ο κόσμος», χάνει εδαφος . Δεν καθίσταται πετυχημένη μια εκδήλωση αποκλειστικά από την μεγάλη προσέλευση κόσμου ούτε από την παρουσία δημοφιλών τηλεοπτικών σελεμπριτις, άσχετων με την εκδήλωση.Όλο και περισσότερος ζητά την ανάδειξη λιγότερο προβεβελημένων σημείων της πόλης (ορθολογικό το αίτημα κατοίκων πλατ.Κονίτσης), περισσότερος  κόσμος αξιολογεί,(συγ)κρίνει , αναζητώντας  μέσα από τις  πολιτιστικές εκδηλώσεις να του δοθεί η δυνατότητα να  συμμετάσχει σε  σύγχρονες  προτάσεις που θα  τον ψυχ-αγωγήσουν  αλλά και θα του  δείξουν  νεότερες  διαδρομές της καλλιτεχνικής  εγχώριας δημιουργίας, δηλ. ένα ρόλο διαπαιδαγωγικό, χωρίς να συνυπογράφει πάντα κάποιες υπερβολικές, υποκειμενικές, περιγραφές  των θεαμάτων («ονειρικό, ανεπανάληπτο, μοναδικό» κλπ). Τέτοιες επιλογές δεν  ταυτίζονται οπωσδήποτε με τον  ελιτισμό μιας  δυσνόητης κουλτούρας για  αντιπαράθεση στην ψευτοδημοκρατία  μέτριων ή κακών   διασκεδαστικών προτάσεων στο όνομα μιας ψευδεπίγραφης  «λαϊκότητας». Η αληθινή τέχνη  έχει το προνόμιο να  γίνεται αμέσως  κατανοητή και να αγγιζει  τη καρδιά και το νου  του πιο αμύητου στα πολιτιστικά  αποδέκτη.Αυτό την ξεχωρίζει από τις απομιμήσεις της .Κι από αυτή έχουμε ζωτική ανάγκη, όλες τις εποχές του χρόνου.

Δευτέρα, 24 Ιούλιος 2023 10:13

Επιστροφή στη Σεούλ

H ΚΙ.ΛΕ.ΚΩ επανέρχεται εν μέσω καύσωνα για να δροσίσει τις βραδιές μας, την Τρίτη 25/07 στις 21:00, στον Θερινό Κινηματογράφο Ορφέα, με τη βραβευμένη ταινία Επιστροφή στη Σεούλ.

 

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, επικοινώνησε πριν από λίγο το Υπουργείο και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ζητώντας του:

Νέος επιχειρηματίας, με άποψη και καθαρό λόγο αλλά και αγωνίες για το μέλλον του νησιού, την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας και την ανάπτυξη του, για αυτά που λείπουν και πρέπει να γίνουν αλλά και αυτά που πρέπει να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε όλοι μαζί. 

 

Την στήριξη του στον Θεοδόση Νικηταρά και την υποψηφιότητα του στο ψηφοδέλτιο της «Ισχυρή Κως», επαναβεβαίωσε ο Σεβαστιανός Παρβέρης, Κοινοτικός Σύμβουλος Ασφενδιού, από το 2019. 

Ο ΤΑΣΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΑΡΟΣ είναι νέος με αρκετά χρόνια δουλειάς ως ξενοδοχοϋπάλληλος, με ιδιαίτερη αγάπη στη μουσική και πολύ όρεξη για προσφορά στον τόπο μας. 

Κώστας Καίσερλης, προσωρινός πρόεδρος: «Θέλουμε έναν Δήμο ισχυρό που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στις απαιτήσεις των πολιτών. Και θέλουμε και μια κοινωνία που να γνωρίζει και να συμμετέχει στην προστασία της δικής της κοινωνίας  και στην επίλυση των προβλημάτων της»